مکاتب و دانشگاه‌ها تا ۱۵ اسد همچنان تعطیل است

کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده‌است که مکاتب و دانشگاه‌ها تا ۱۵ اسد همچنان تعطیل باشند. این کمیته همچنین طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی را تأیید کرده‌است.blank

طبق اعلامیه دفتر معاونت دوم ریاست‌جمهوری، بر اساس این طرح قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شیفت روزهای زوج و فرد به کار خویش حاضر شوند.

براساس طرح تازه کارکنان که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسوولیت بخش‌های ضروری را به عهده دارند، باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

در این طرح، اداره ملی احصائیه و شاروالی کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه کنندگان، استثنا قرار داده شده و کارمندان آنها باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

سرور دانش؛ معاون ریاست‌جمهوری که امروز (شنبه، ۲۱ سرطان) جلسه کمیته اضطراری مبارزه با کرونا را رهبری کرده گفته‌است که ادارات دولتی مکلف است تا نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در نظر بگیرند و فاصله اجتماعی را در زمان ارائه خدمات به مراجعین، رعایت کنند.

در این جلسه همچنین طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای جلسه فیصله کرند که طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف در جلسه روز دوشنبه کابینه مطرح شود و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم، در این مورد تصمیم لازم اتخاذ گردد.

کمیته اضطراری مبارزه با کرونا امروز در مورد طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی نیز رایزنی کرده و فیصله شده که مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد همچنان مسدود بماند و بازگشایی تدریجی آنها بعد از ۱۵ اسد، به نتایج ارزیابی وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، بستگی دارد.

این ارزیابی تا اواخر هفته جاری پایان می‌یابد و نتایج آن در جلسه هفته آینده کابینه ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط