وزارت خارجه: خواست جامعه جهانی کاهش خشونت از سوی طالبان است

وزارت امور خارجه اعلام کرد که در سه نشست هفته گذشته درباره وضعیت افغانستان، خواست جامعه جهانی، کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان و برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی بوده‌است.blank

گران هیواد؛ سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شنبه، ۲۱ سرطان در یک نشست خبری گفت که افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان سبب شده که کشورهای عضو جامعه جهانی از موضع دولت افغانستان در پیوند به صلح، به گونه قوی حمایت کنند.

او افزود که با برگزاری سه نشست پیهم در هفته‌ گذشته، اجماع منطقه‌ای و جهانی برای صلح پایدار در افغانستان تقویت شده‌است.

به گفته آقای هیواد، در این نشست‌ها نمایندگان حدود ۴۰ کشور از طالبان خواسته‌اند که خشونت‌ها را کاهش داده و زمینه مذاکرات بین‌الافغانی را فراهم کنند.

او در عین حال گفت که هرچند تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین نشده؛ اما دولت افغانستان با تمام توان تلاش دارد تا هر چه زودتر این مذاکرات آغاز شود.

سخنگوی وزارت اکور خارجه افزود که این وزارت با تمام کشورهایی که برای میزبانی روند صلح افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند کار می‌کند تا واضح سازد که کدام کشور در چه مرحله روند صلح را میزبانی خواهند کرد.

هفته گذشته افغانستان میزبان سه نشست مهم با حضور نمایندگان کشورهای منطقه و جهان به‌صورت انلاین بود که در آن در مورد روند صلح گفتگو شد.

اشتراک کنندگان این نشست‌ها به پایان روند رهایی زندانیان، کاهش خشونت‌ها و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند.

از طرفی هم، دفتر شورای امنیت ملی نیز، امروز اعلام کرد که در جریان یک هفته‌ گذشته، طالبان حملاتی را در ۱۶ ولایت راه‌اندازی کردند که در نتیجه‌ آن، ۲۳ غیرنظامی جان باختند و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

مطالب مرتبط