واکنش استانکزی به حمله سمنگان: طالبان پاسخگو باشند

معصوم استانکزی؛ رییس هیأت مذاکره‌کننده دولت در واکنش به حمله بر ریاست امنیت ملی سمنگان گفته‌است که این حمله موجب ناامیدی مردم برای صلح شده و طالبان باید در این مورد پاسخگو باشند.blankآقای استانکزی، امروز (سه شنبه، ۲۴ سرطان) در یک پیام توییتری نوشت که «حملات طالبان بر اهداف ملکی و نظامی هیچ قابل توجیه نیست و مردم آن را محکوم می‌کنند».

او در ادامه افزوده‌است: «حمله اخیر آنان در سمنگان موجب ناامیدی مردم افغانستان برای صلح در کشور گردیده است. طالبان باید در مورد این حمله به مردم پاسخگو باشند. اگر طالبان برای صلح اراده دارند باید از کشتن مردم دست بکشند.»

حمله دیروز طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان با انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده آغاز شد و سپس مهاجمان این گروه داخل ساختمان شدند که براساس آخرین آمار در این رویداد، ۱۲نفر کشته و ۶۳ نفر زخمی شده‌اند. در میان قربانیان، زنان و کودکان نیز شامل هستند.

رییس جمهور غنی این حمله را «جنایت‌کارانه و ضد بشری» خوانده و گفته‌است که روند صلح را آسیب می‌زند. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز واکنش مشابه داشته‌است.

از سوی هم زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز حمله طالبان در مرکز ولایت سمنگان را خلاف تعهد این گروه برای کاهش خشونت دانسته و محکوم کرده‌است.

مطالب مرتبط