کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت

طبق آمار رسمی وزارت صحت عامه‌، در ۲۴ ساعت گذشته از آزمایش ۱۹ مورد مشکوک به ویروس کرونا، نتایج یک مورد آن مثبت تشخیص شده‌است و یک بیمار نیز جان باخته‌است. به گفته این وزارت، در روزهای عید، مردم برای آزمایش به مراکز صحی مراجع نکرده‌است.blankدر حال حاضر، آمار کل مبتلایان کووید-۱۹ در افغانستان ۳۶ هزار و ۷۱۰ نفر اعلام شده‌است.

آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته، تنها ۱ فرد مبتلا به کرونا در بدخشان جان باخته‌است که به این ترتیب آمار کل فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۲۸۴ نفر رسیده‌است.

وزارت صحت عامه شمار بهبودیافتگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را صفر اعلام کرده‌است. آمار کل بهبودیافتگان در افغانستان ۲۵ هزار و ۵۰۹ نفر اعلام شده‌است.

آمار مرگ‌ومیر و مبتلایان کرونا در افعانستان به گونه چشم‌گیری کاهش یافته‌است. این در حالی است آمار رسمی وزارت صحت عامه بازتاب‌دهنده وضعیت شیوع کرونا در افغانستان دانسته نمی‌شود.

به تازگی اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار در گزارشی گفته‌است که آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بیش‌تر از آن چیزی است که وزارت صحت عامه اعلام می‌کند.

گفتنی‌ است که مقام‌های وزارت صحت عامه با فرارسیدن عین قربان، درباره خطر شیوع بیشتر کرونا هشدار داده‌بودند.

مطالب مرتبط