ارگ: تجمع با پرچم طالبان در تهران قابل پذیرش نیست

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به تجمع حامیان طالبان در پارک ملت تهران با پرچم این گروه، اعلام کرد که این کار برای مردم افغانستان قابل قبول نیست و همسایه‌ها باید به گروه‌هایی که تهدید جدی اند، اجازه فعالیت آزادانه در کشور شان را ندهند.blank

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری امروز دوشنبه، ۱۳ اسد در یک نشست خبری گفت که همسایه‌های افغانستان باید به گروهی که تهدید جدی برای مردم افغانستان است، اجازه فعالیت آزادانه در کشورشان را ندهند.

در روز نخست عید قربان همزمان با آغاز اولین روز آتش‌بس سه روزه طالبان با دولت افغانستان، عکس‌هایی از تجمع شماری در پارک ملت تهران که پرچم طالبان را با خود داشتند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پولیس تهران بعداً اعلام کرد که عاملان «انتشار و بازنشر این تصاویر» را بازداشت کرده‌اند.

آقای صدیقی با اشاره به تجمع این افراد با پرچم طالبان در پارک ملت تهران، آن پرچم‌ها را «یک پارچه تکه» خواند و گفت که این کار را افرادی زیر سایه تبلیغات طالبان انجام داده‌اند که برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

او افزود که انتظار دولت افغانستان از همسایه‌هایش این است که در کنار مردم و دولت مشروع افغانستان باشند و از روند صلح به رهبری مردم افغانستان حمایت کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری از ایران و دیگر همسایه‌های افغانستان خواست که نگذارند افرادی در کشورهای شان با کارهای تبلیغاتی، ذهنیت مردم را تغییر دهند.

او گفت که این پارچه‌ها در پاکستان نیز زیاد بر افراشته و به نمایش گذاشته می‌شود، ده‌ها و صدها مدرسه در این کشور است که افراد طالبان در آنها تردد دارند و کابل بارها خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن این افراد شده است.

ارتباط ایران با طالبان و حضور این گروه در ایران بارها با انتقادهایی از سوی افغانستان روبه‌رو شده؛ اما تهران گفته که از روند صلحی به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند.

چند دور سفر هیأت دفتر سیاسی طالبان به تهران و گفتگو با مقامات ایرانی و نیز حضور رهبر پیشین این گروه در خاک ایران بارها خبرساز شده‌است.

مطالب مرتبط