افغانستان امروز میزبان دو نشست درباره صلح است

وزارت امور خارجه اعلام کرد که این وزارت امروز میزبان دو نشست به هدف تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی درباره روند صلح است.blank

گران هیواد؛ سخنگوی وزارت امور خارجه گفته‌است که این نشست‌ها که امروز سه‌شنبه، ۱۴اسد برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن، تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی در روند صلح خواهد بود. به گفته او، در این نشست‌ها، شماری از نمایند‌گان کشورهای جهان شرکت می‌کنند.

او افزوده که روند صلح و گفتگو درباره جرگه مشورتی با محوریت آزادسازی زندانیان باقی‌مانده طالبان، بخشی از دستور کار این نشست‌ها است.

این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شود که سرنوشت صلح افغانستان به رهایی ۴۰۰ زندانی طالب که حکومت آنان را «مجرمین خطرناک» می‌داند، وابسته شده و گروه طالبان رهایی زندانیان این گروه را مطابق لیست داده‌شده پیش‌شرط گفتگوهای بین‌الافغانی قرار داده‌است.

وزارت خارجه پیش از این نیز سه نشست بین‌المللی، منطقه‌ای و سه جانبه با حضور پاکستان، افغانستان و چین را برای اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای صلح برگزار کرده‌بود.

از طرف دیگر، حکومت تصمیم گرفته تا برای تصمیم‌گیری درباره آزادی زندانیان خطرناک طالبان با اعضای لویه جرگه‌ای که قرار است تا سه روز دیگر برگزار شود، مشورت کند.

مطالب مرتبط