تاجیکستان در مرز با افغانستان رزمایش نظامی برگزار کرد

ارتش تاجیکستان به دستور امام علی رحمان؛ رییس جمهور این کشور رزمایش نظامی «ضد تروریستی» را در منطقه بدخشان در نزدیکی مرز افغانستان آغاز کرد.blank

این رزمایش نظامی گسترده روز دوشنبه، ۱۳ اسد به دستور امام علی رحمان؛ رییس جمهور تاجیکستان در منطقه بدخشان این کشور که ولایت بدخشان افغانستان هم مرز است، آغاز شده‌است.

فریدون محمدعلی‌زاده؛ سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان با اعلام این خبر گفته است تمرینات مذکور با شرکت ۱۰ هزار افسر و سرباز نیروهای مسلح، نیروهای نظامی و افسران ذخیره برگزار شد.

بنابر سخنان وی، در این رزمایش نظامی حدود ۱۰۰ دستگاه وسایل نقلیه زرهی، هواپیما و تجهیزات نظامی دیگر به کار گرفته شده‌است.

محمدعلی زاده گفته‌است: «فرماندهی این رزمایش گسترده نظامی ضد تروریستی که تا ۵ آگست ادامه خواهد داشت بر عهده شیرعلی میرزا؛ وزیر دفاع تاجیکستان است.»

به گفته او، وظیفه افسران و سربازان تاجیک در این تمرینات ضد تروریستی دفع حملات و از بین بردن گروه‌های تروریستی فرضی که موفق شدند به خاک تاجیکستان وارد شوند، است.

او افزوده که در این رزمایش نظامی روش‌های محاصره و از بین بردن نیروهای تروریستی بین‌المللی وارد شده به خاک تاجیکستان ، دفاع از سرزمین و همچنین بسیج افسران و سربازان ذخیره، تمرین می‌شود.

این در حالی است که تاجیکستان همواره از ورود جنگجویان داعش از طریق خاک افغانستان به این کشور ابراز نگرانی کرده‌است. این نگرانی‌ها سال گذشته در پی درگیری اعضای داعش با نیروهای مرزی این کشور افزایش یافته‌است.

مطالب مرتبط