حمله ننگرهار؛ یک داکتر هندی موتر بمب‌گذاری شده را منفجر کرده‌است

مقام‌های استخباراتی هند تایید کرده‌اند که سه شهروند این کشور در حمله بر زندان ننگرهار که ۸۰ کشته و زخمی برجا گذاشت، دست داشته‌اند و یکی از آنان که داکتر بوده موتر بمب‌گذاری شده را به دروازه ورودی این زندان رسانده و منفجر کرده‌است.blankروزنامه هندوستان تایمز به نقل از مقام‌های استخباراتی هند نوشته‌است که این داکتر هندی موتر مملو از مواد انفجاری را به دروازه ورودی زندان ننگرهار کوبیده‌است.

بر بنیاد گزارش این رسانه، این داکتر ایجاز کلوکیتیا پوراییل نام داشت و عضو گروه داعش بود. نام او در فهریت تحت تعقیب سازمان تحقیقات ملی هند(NIA) نیز درج بوده‌است.

پوراییل پس از آن شناسایی شد که داعش عکسی از یازده مهاجم بر زندان ننگرهار را منتشر کرد.

او تنها شهروند هندی از میان مهاجمان است که چهره‌اش در عکس‌های منتشر شده از سوی گروه داعش قابل دید است؛ اما دو تبعه دیگر هند ماسک پوشیده اند.

این داکتر هندی از سال ۲۰۱۶ به اتهام پشتیبانی از داعش در هند زیر تعقیب بود. رفیله؛ خانم پوراییل نیز در همین سال با کودک خوردسالش هند را به مقصد ننگرهار ترک کرد تا به گروه داعش بپیوندد؛ اما بازداشت شد و اکنون با کودکش در کابل زندانی است.

بر بنیاد گزارش هندوستان تایمز، او همراه با ۲۴ شهروند دیگر هند دیگر در نوامبر سال گذشته میلادی بازداشت شد.

پس از حمله خونین بالای زندان ننگرهار داعش در پیامی گفت که این حمله توسط یازده نفر به شمول چهار تاجیکستانی، سه شهروند هند، سه افغان و یک پاکستانی انجام شده‌است.

حمله داعش بر زندان ننگرهار پس از نزدیک به ۲۰ ساعت مهار شد و ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت. مقام‌ها تایید کرده‌اند که در جریان حمله بیش از ۲۰۰ زندانی از این زندان فرار کرده‌اند.

برخی نمایندگان مجلس نیز گفته‌اند که همه زندانیان داعش در این حمله موفق به فرار از زندان شده‌اند.

وزارت امور داخله به دنبال این حمله، فرمانده پولیس ننگرهار را به کابل فراخواند و نیز مدیر زندان برکنار و به دادستانی معرفی شد.

مطالب مرتبط