کابل ادعای پاکستان مبنی بر حمله از خاک افغانستان بر آن‌سوی خط دیورند را رد کرد

وزارت امور خارجه کشور اعلام کرد که ادعای وزارت خارجه پاکستان مبنی بر انجام حملات از شمال خط دیورند بر مناطقی در آن‌سوی دیورند در منطقه «بنشاهی – دیر» را رد می‌کند.blank

وزارت خارجه پاکستان و مقام‌های ارتش این کشور امروز اعلام کرده بودند که در نتیجه آخرین حملات با سلاح سنگین از خاک افغانستان بر پاسگاه‌های مرزی پاکستان، یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند. ارتش پاکستان خواهان «دقت بیشتر افغانستان» در نقاط مرزی شده بود.

وزارت امور خارجه کشور اما امروز پنج‌شنبه، ۱۶ اسد در اعلامیه‌ای با رد انجام چنین حملات گفته‌است که افغانستان به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریزم از پناهگاه‌های آن در منطقه،‌ تاکید می‌کند که به هیچ گروه تروریستی اجازه استفاده از قلمرو خویش را در برابر پاکستان و یا کشورهای دیگر نمی دهد.

اعلامیه افزوده‌است: «به اساس خواست نیروهای پاکستانی، ساعت ۱۰ امروز زیر بیرق بین مسوولان امنیتی دو کشور در منطقه دیر انجام گرفت که این خود نمایانگر اراده قاطع حکومت افغانستان به همکاری با پاکستان برای ریشه کن کردن و از بین بردن تروریستان می باشد.»

وزارت خارجه تاکید کرده که حکومت افغانستان بسته شدن لانه‌ها و پناهگاه‌های تروریستان را از طریق همکاری صادقانه و به کارگیری میکانیزم های دوجانبه از جمله APAPPS جهت مبارزه واقعی علیه تهدیدات مشترک موثر و مفید می‌داند.

این در حالی است که اخیراً تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان افزایش یافته‌است. پیشتر در حملات نیروهای پاکستانی بر ساحات غیر نظامی در اسپین بولدک ولایت قندهار حد اقل ۱۶ غیر نظامی کشته شدند.

پیش از آن نیز ولایت کنر شاهد حملات راکتی پاکستان بود که در آن چندین غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

مطالب مرتبط