دومین روز نشست لویه‌ جرگه نیز با تشنج آغاز شد

دومین روز نشست لویه‌ جرگه نیز تشنج اشتراک کنندگان را همراه داشت و امروز حمایت برخی از زنان اشتراک کننده از بلقیس روشن با مخالفت شماری مردان حاضر در جرگه مواجه شد که تنش را در پی داشت.blankشماری از زنان حاضر لویه‌ جرگه، اعتراض دیروز بانو روشن را حق بجانب دانسته و برخورد خشونت آمیز با او را مخالف ارزش‌های دموکراتیک عنوان کردند. آنان خواهان پیگیری این موضوع شدند.

اما برخی از مردان این زنان را به اخلالگری در نظم جلسه متهم و تشنج بر پا کردند.

این تنش لحاظاتی نشست جرگه را مختل کرد و باعث شد تا عبدالله عبدالله؛ رییس لویه جرگه همه را به آرامش دعوت کند و تاکید کرد که نباید مسیر جرگه منحرف گردد.

عبدالله برخورد خشونت آمیز با نماینده فراه را غیر قابل پذیرش خواند و بار دیگر از وی معذرت خواست.

بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان و از اعضای لویه‌جرگه مشورتی صلح پس از آن‌که دیروز در جریان سخنرانی رییس‌جمهور اشرف غنی اعتراض کرد، از سوی یک زن دیگر در تالار عمومی لویه‌ جرگه لت‌وکوب شد.

این برخورد واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته‌است.

رییس مجلس نمایندگان ضرب‌وشتم بلقیس روشن، عضو این مجلس در تالار لویه جرگه را محکوم کرد و آن را «اقدام زشت، غیرانسانی و خلاف ارزش‌های دموکراسی» خواند.

میررحمان رحمانی؛ جمعه‌شب (۱۷ اسد) در اعلامیه‌ای از ریاست‌جمهوری و ریاست لویه‌جرگه مشورتی صلح خواسته است که این قضیه را به‌گونه‌ جدی پیگیری کنند.

وی از ریاست لویه‌جرگه مشورتی صلح همچنین خواسته‌است که هرچه زودتر نسبت به اعاده‌ی حیثیت بلقیس روشن اقدام کند. رییس مجلس تأکید کرده‌است که تصمیم نهایی در مورد این برخورد و توهین را اعضای مجلس نمایندگان به‌گونه‌ جمعی خواهند گرفت.

مطالب مرتبط