مذاکرات بین‌الافغانی کمتر از یک هفته دیگر آغاز می‌شود

تلویزیون ملی به نقل از منابع خود گزارش داده که مذاکرات میان دولت و طالبان تا کمتر از یک هفته دیگر به تاریخ ۱۶ اگوست آغاز خواهد شد.blankپیش از این، طالبان نیز اعلام کرده‌بودند که یک هفته پس از آزادی زندانیان باقی‌مانده شان، وارد مذاکره خواهند شد.

لویه‌ جرگه دیروز (یک‌شنبه) به رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان رای مثبت داد. رییس‌ جمهور غنی هم گفت فرمان رهایی این ۴۰۰ نفر را ‌امضا می‌کند.

گروه طالبان این تصمیم لویه جرگه را اقدام نیک خواند و اعلام کرد که یک هفته پس از رهایی این زندانیان، مذاکرات بین‌الافغانی آغاز خواهد شد.

سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته‌است که اکنون مانع دیگری در برابر آغاز این مذاکرات وجود ندارد و هیأت ۲۱ نفری آنان به رهبری شیرمحمد عباس استانکزی؛ عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر برای آغاز مذاکرات آماده‌است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته‌است که مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه؛ پایتخت قطر برگزار خواهد شد و نیز آتش‌بس در آجندای این مذاکرات جا دارد.

به گفته سهیل شاهین، طالبان سطح خشونت‌ها را نیز نسبت به گذشته کاهش داده‌اند.

رهایی ۵ هزار زندانی طالبان در برابر آزادی هزار زندانی دولت، پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در توافق‌نامه صلح دوحه ذکر شده‌بود.

مطالب مرتبط