نخستین نشست عمومی هیأت دولت و طالبان برای نهایی‌سازی «طرزالعمل مذاکرات» برگزار شد

هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان و نیز هیأت طالبان از برگزاری نخستین نشست عمومی میان دو تیم مذاکره‌کننده به هدف نهایی‌سازی طرزالعمل مذاکرات بین‌الافغانی، خبر داده‌اند.blank

نادر نادری؛ سخنگوی هیأت مذاکراتی دولت افغانستان در توییترش نوشته‌است که این نشست عصر امروز سه‌شنبه، ۲۵ سنبله برگزار شده‌است.

او افزوده که در این نشست رهبران هردو تیم سخنرانی کردند و پیشنهاد کردند که گروه‌های تماس دو طرف موارد باقی‌مانده طرزالعمل و زمان‌بندی نشست را نهایی کنند که پس از آن نشستی درباره آجندای مذاکرات برگزار می‌شود.

آقای نادری گفته‌است که اکثر موارد طرزالعمل نشست مذاکراتی نهایی شده و تنها موار کمی از آن باقی‌مانده‌است.

در این نشست همچنین چهار تن از هردو هیأت برای تماس و ارتباط تعیین شده‌است. رهبران دو تیم مذاکراتی پیشنهاد کرده‌اند که در جریان مذاکرات بردباری و تحمل صورت گیرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در توییترش عین موضوع را بیان کرده‌است.

مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی روز شنبه هفته جاری در دوحه قطر برگزار شد و در آن رییس شورای عالی مصالحه ملی، سران سیاسی طالبان، وزیر امور خارجه امریکا و نمایندگان دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی سخنرانی کردند.

قرار بود روز دوشنبه این هفته مذاکرات رسمی میان دو طرف آغاز شود؛ اما به دلیل طولانی شدن روند تهیه آجندا و طرزالعمل، هنوز این مذاکرات آغاز نشده‌است.

مطالب مرتبط