پرونده بولتون در پیوند به کتاب «اتاق حوادث» باز شد

تحقیقات درباره احتمال افشای اسرار محرمانه دولتی در کتاب جان بولتون؛ مشاور پیشین امنیت ملی رییس جمهوری‌ امریکا، شروع شده است.blankوزارت عدلیه امریکا پرونده‌ای برای تحقیق درباره کتاب «اتاق حوادث» باز کرده است.

بولتون اتهام‌های وارد شده به خود را رد می‌کند.

کتاب او از رییس جمهوری‌ امریکا ارائه می‌کند که از واقعیات ژئوپولتیک غافل است و تصمیم‌هایش صرفا مبتنی بر انتخاب مجدد خود است.

زمانی که این کتاب منتشر شد، دونالد ترامپ تاکید داشت که می‌خواهد آقای بولتون محاکمه شود. آقای ترامپ، مشاور پیشین خود را «بی‌نهایت نالایق» و «دروغگو» خوانده بود.

ناشر و نویسنده کتاب می‌گویند که پیش از انتشار، این کتاب را برای بررسی به کاخ سفید داده بودند. اما دولت می‌گوید که پیش از پایان یافتن بررسی‌های دولتی، آقای بولتون کتاب را منتشر کرده است.

وکیل آقای ترامپ در بیانیه‌ای گفته که موکلش هیچ اتهامی مبنی بر اقدام نامناسب و مستوجب پی‌گرد قانونی را نمی‌پذیرد. در همین بیانیه گفته شده که آقای بولتون با تحقیقات همراهی می‌کند.

بعضی از ادعاهای مطرح شده در کتاب آقای بولتون مربوط به گفت‌وگوهای دونفره او با رئیس جمهوری آمریکاست و خیلی قابل اثبات نیست.

آقای ترامپ پیش از انتشار کتاب گفته بود که بسیاری از جملاتی که به او نسبت داده شده دروغ است و جان بولتون فقط می‌خواسته اخراج شدنش را تلافی کند.

 

مطالب مرتبط