جنگنده‌های «سوخو» روسی بمب‌افگن‌های امریکایی را در نزدیکی مرز این کشور رهگیری کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور سه بمب‌افگن بی ۵۲ امریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده‌است.blank

مرکز ملی مدیریت دفاعی وابسته به وزارت دفاع روسیه امروز چهار شنبه در گزارشی اعلام کرد که دو جنگنده از نوع سوخو-۲۷ و دو جنگنده از نوع سوخو-۳۰ روسیه سه فروند بمب افکن راهبردی از نوع بی ۵۲ ان را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده‌است.

در گزارش آمده است: «جنگنده های روسی از گروه کشیک نیروی دفاع هوایی حوزه فدرال جنوب روسیه، پس از آنکه هدف هوایی ناشناس به مرزهای روسیه نزدیک شد، به پرواز درآمدند.»

خدمه جنگنده های روسی برای شناسایی اهداف هوایی تا فاصله امن به هواپیماها نزدیک و آن را بمب افکن بی ۵۲ ان نیروی هوایی امریکا شناسایی کردند و بر فراز دریای سیاه هواپیماهای امریکایی را همراهی کردند.

پس از دور شدن هواپیمای امریکایی از مرزهای روسیه، جنگنده های روسیه به پایگاه خود بازگشتند.

در همین حال خبرگزاری ریانووستی به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که این‌گونه گشت هوایی بمب‌افکن‌های راهبردی امریکا بر فراز دریای سیاه بطور منظم انجام خواهد گرفت.

در این بیانیه گفته شده است که خدمه بمب افکن های بی ۵۲ ان امریکا امکان دفاع جمعی برای امریکا و متحدانش در ناتو و شرکا را تامین می کنند و نیز به بازداشتن روسیه می پردازند.

در هفته های اخیر هواپیماهای روسی چندین مورد هواپیماهای خارجی را رهگیری کردند.

مطالب مرتبط