خالد: دشمن نمی‌تواند به دستور پنجاب، ارتش را منحل کند

اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع می‌گوید «دشمن نباید فکر کند که می‌تواند ارتش افغانستان را به دستور پنجاب دوباره منحل کند».blankآقای خالد این سخنان را در مراسم تحویل‌دهی چهار فروند هواپیمای نظامی از سوی امریکا به ارتش افغانستان بیان کرد.

این چهار هواپیما که نوعیت آن «ای – ۲۹» است، امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ سنبله) در مراسمی در کابل به نیروهای ارتش سپرده شد.

فرمانده بخش «سیستیکای» مأموریت حمایت قاطع، در این نشست گفت که تاکنون ۱۸ هواپیمای جنگی به ارتش افغانستان سپرده شده و تا چند ماه دیگر شش هواپیمای دیگر نیز به ارتش واگذار خواهد شد.

در این مراسم، سرپرست وزارت دفاع گفت که تحویل این چهار جنگنده در شرایط کنونی، پیام واضح همکاری سازمان ناتو به منظور تامین ثبات در افغانستان را می‌رساند.

خالد با اشاره به روند صلح تاکید کرد که «دشمن نباید فکر کند که می‌تواند ارتش افغانستان را به دستور پنجاب دوباره منحل کند».

او افزود در حالی که مذاکرات در قطر جریان دارد، جنگ در کشور برای امتیازگیری در میز مذاکرات، افزایش یافته‌است.

سرپرست وزارت دفاع با بیان این‌که نیروهای امنیتی، توانایی تامین امنیت را دارند، گفت: «اگر دشمن به این فکر است که آنان به زور می‌توانند همه‌چیز را تسخیر بکنند، این خواب و خیال است.»

مذاکرات مستقیم صلح میان هیات دولت و طالبان در قطر جریان دارد.

هنوز از جزئیات تازه و آجندای بحث مذاکرات، اطلاعاتی در دست نیست.
اما گزارش‎‌ها می‌رساند که طالبان خواستار سهم قابل ‌ملاحظه در حکومت آینده هستند.

شماری از اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه در گفتگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس امریکا گفته‌اند که حداقل باید پنج وزارت «کلیدی» به این گروه داده شود و جنگجویان طالب نیز به ارتش در زیر چتر «یک نظام اسلامی» مدغم شوند.

این خبر واکنش تند حکومت افغانستان را در پی داشته‌است.

مطالب مرتبط