ترامپ در سازمان ملل: در تلاش پایان جنگ افغانستان هستیم

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که امریکا در تلاش است تا جنگ افغانستان را پایان دهد.blank

نشست مجمع عمومی سازمان ملل امروز سه‌شنبه، ۱ میزان به صورت مجازی با سخنرانی دبیر کل این سازمان و روسای جمهور برازیل، امریکا و برخی کشورهای دیگر آغاز شد.

آقای ترامپ در سخنرانی خود گفت: «ایالات متحده در تلاش است جنگ در افغانستان را پایان دهد. ما نیروهای‌مان را به خانه برمی‌گردانیم.»

او تاکید کرد که امریکا به مأموریت خود به عنوان عامل ایجاد صلح عمل می‌کند، اما در عین حال به دنبال دستیابی به صلح از طریق قدرت است.

رییس جمهور امریکا در ادامه گفت که «سلاح‌های‌مان در پیشرفته‌ترین حالتش قرار دارد و امیدوارم هرگز نخواهیم از آن استفاده کنیم».

او در این سخنرانی خود از تروریزم،‌ بردگی، نقض حقوق زنان، سرکوب مذهبی و پاکسازی اقلیت‌ها و نقض حقوق بشر به عنوان مسائل اصلی جهان نام برد و گفت سازمان ملل باید در این زمینه‌ها متمرکز شود تا ماموریت اصلی خود را انجام دهد.

دونالد ترامپ همچنین از تحریم‌ها علیه ایران و کشتن فرمانده نیروی قدس سپاه این کشور، به عنوان دستاورد کشورش در مبارزه با تروریزم یاد کرد و گفت که به این سیاست ادامه خواهد داد.

او با اشاره به توافقات صلح میان اسرائیل، امارات و بحرین گفت که هرگز درباره خاورمیانه به اندازه امروز خوش‌بین نبوده‌ است و تلاش می‌کند توافق‌های صلح تازه‌ای در این منطقه اجرایی کند.

رییس جمهور امریکا در سخنان خود به چین نیز حمله کرد و این کشور را عامل اصلی گسترش ویروس کرونا در جهان خواند. او از ویروس کرونا نیز به عنوان «ویروس» چینی یاد کرد.

مطالب مرتبط