شمار قربانیان کرونا در امریکا از ۲۰۰ هزار گذشت

شمار قربانیان ویروس کرونا در امریکا از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت. به این ترتیب حدود یک پنجم مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری کرونا در این کشور ثبت شده است.blankبه نقل از یورو نیوز، بنا به آمارهای دولتی، تا بامداد چهارشنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۵هزار و ۴۰۷ نفر در ایالات متحده به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و بیش از هفت میلیون نفر به این بیماری دچار شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه و پس از اعلام شمار تازه قربانیان گفت: «شرم‌آور است. اگر خوب کار نکرده بودیم این رقم به ۲/۵ تا سه میلیون نفر می‌رسید.» آقای ترامپ با اشاره به سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «چین باید از همان اول مرزهایش را می‌بست و نمی‌گذاشت ویروس در سراسر جهان منتشر شود.»

همزمان جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با حمله به رقیبش گفت: «به دلیل دروغ‌ها و بی‌کفایتی دونالد ترامپ در ۶ ماه گذشته، ما شاهد یکی از بزرگ‌ترین مرگ‌ومیر‌های تاریخمان بودیم.» آقای بایدن با انتقاد از مدیریت ترامپ در رویارویی با شیوع بیماری افزود: «این بحران، این بحران واقعی راهبری جدی رئیس جمهوری را لازم داشت. ترامپ در این [حد] و اندازه نبود؛ در عمل شکست خورد، دستپاچه شد و آمریکا بیشترین بها را در میان دیگر کشورهای جهان پرداخت.»

این انتقادها در حالی مطرح شد که آقای ترامپ در همین روز گفت او و دولتش کاری مثال زدنی کرده اند و وی به خودش برای روبه‌راه کردن بحران شیوع بیماری، نمره عالی (A+) می‌دهد.

 

مطالب مرتبط