پوتین: به کارکنان سازمان ملل واکسن کرونا را رایگان می‌زنیم

رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که کارمندان سازمان ملل می‌توانند از واکسن روسی ضد کرونا به صورت رایگان استفاده کنند.blankبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بخش عمده‌ای از سخنرانی خود را به کرونا اختصاص داد. وی با اشاره به تهیه واکسن کرونا در روسیه گفت که کشورش حاضر است تا به کارکنان داوطلب سازمان ملل به صورت رایگان واکسن کرونا بزند. واکسنی که روسیه مدعی کشف آن است، «اسپوتنیک ۵» نام دارد.

پوتین نیز افزوده است که واکسن ضد ویروس کرونا باید در سراسر جهان در دسترس باشد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنرانی‌اش در مورد واکسن روسی ضد کرونا گفت: «ما آماده هستیم تا تجربه خود را به اشتراک بگذاریم و با همه کشورها و ساختارهای بین‌المللی، از جمله تأمین واکسن روسی به سایر کشورها، که قابلیت اطمینان، ایمنی و اثربخشی آن را اثبات کرده است، به تعامل ادامه دهیم.»

در همین حال، سازمان ملل از پیشنهاد «سخاوتمندانه» رئیس جمهوری روسیه برای واکسیناسیون مجانی کارمندان این نهاد بین‌المللی قدردانی کرد.

استفان دوجاریک،‌ سخنگوی سازمان ملل گفت،‌ پیشنهاد ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه برای واکسیناسیون مجانی کارمندان سازمان ملل سخاوتمندانه است و اعلام کرد خدمات بهداشت و درمانی پوتین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: ما از پوتین بابت این پیشنهاد سخاوتمندانه تشکر می‌کنیم و آن را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط