«اون» از کوریای جنوبی عذرخواهی کرد

کیم جونگ-‌اون، رهبر کوریای شمالی روز جمعه در اقدامی بی سابقه با ارسال نامه‌ای برای مون جائه-‌این، رئیس جمهور کوریای جنوبی از سئول به دلیل قتل یکی از شهروندان این کشور عذرخواهی کرد.blankبه نقل از یورو نیوز،‌ عذرخواهی مقامات کوریای شمالی و بطور ویژه رهبر این کشور اقدامی غیرمعمول است و اقدام اخیر آقای کیم در حالی انجام شده که با توقف مذاکرات پیونگ‌یانگ و واشنگتن، روابط بین دو همسایه در شبه جزیرۀ کره نیز بار دیگر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری کروه جنوبی، رهبر کوریای شمالی در این نامه از حادثه روی داده «عمیقا ابراز تاسف» کرده و آن را «واقعه‌ای پیش‌بینی نشده و شرم‌آور» خوانده که باعث «ناامیدی رئیس جمهور مون جائه-این و کوریای جنوبی» شده است.

در این نامه، پیونگ یانگ اعتراف می‌کند که دوازده گلوله به سمت مردی «که به‌طور غیرقانونی وارد آب‌های ما شده و از اعلام درست هویت خود خودداری کرده» شلیک شده است.

در این نامه همچنین آمده است که مرزبانان طبق دستورالعملی که داشته‌اند با این موضوع برخورد کرده و به سمت او شلیک کرده‌اند.

مقتول که فردی چهل ساله و فعال در صنعت ماهیگیری کوریای جنوبی بوده، روز سه‌شنبه از سوی سربازان کشور همسایه کشته شده و سپس قایق او در حالی که جسد خونین در داخل آن بوده، از ترس آلودگی به ویروس کرونا در داخل آب به اتش کشیده می‌شود.

مطالب مرتبط