جمعیت قندهار حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورد شد

اداره‌ ملی احصائیه و معلومات، جمعیت ولایت قندهار را یک ‌میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۹۴ نفر برآورد کرده‌است.blankبراساس آمار این اداره که امروز (شنبه، ۵ میزان) منتشر شد از جمع نفوس قندهار، ۷۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر آنان مرد و ۶۸۶ هزار و ۲۶۲ نفر دیگر آنان زن هستند.

گفته شده که از مجموع جمعیت ساکن در قندهار، ۵۲۳ هزار و ۲۵۹ نفر در شهر و ۸۷۶ هزار و ۳۳۵ نفر نیز در روستاها زندگی می‌کنند.

این اداره پیش از این، جمعیت چندین ولایت دیگر را نیز اعلام کرده‌است.

جمعیت پنجشیر ۱۶۹ هزار ۹۲۶ نفر برآورد شده که از این میان، ۸۶ هزار و ۹۳۷ تن آن مردان و ۸۲ هزار و ۹۸۹ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

براساس آمار، در ولایت خوست ۶۳۶ هزار و ۵۲۲ نفر زندگی می‌کنند که از این جمله، ۳۲۵ هزار و ۹۷۰ تن آن مردان و ۳۱۰ هزار و ۵۵۲ تن آن زنان هستند.

همچنین جمعیت ولایت پروان ۷۳۷ هزار و ۷۰۰ است که از این میان، ۳۷۲ هزار و ۶۹۷ تن آن مردان و ۳۶۵ هزار و ۳ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

در ننگرهار طبق آمار، یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۹۸ تن زندگی می‌کنند که از این میان، ۸۶۸ هزار و ۸۹۰ تن آن را مردان و ۸۳۲ هزار و ۸۰۸ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

نفوس ولایت بلخ نیز طبق برآورد به یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۱۸۳ نفر می‌رسد. از جمله نفوس این ولایت، ۷۶۶ هزار و ۸۵۳ تن آن را مردان و ۷۴۲ هزار و ۳۳۰ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین نفوس ولایت هرات نیز براساس برآورد اداره ملی احصائیه، دو میلیون و ۱۴۰ هزار و ۶۶۲ نفر‌ است.

هرات پس از کابل، از ولایات پرنفوس کشور دانسته می‌شود.

طبق آمار این اداره همچنین در کابل پنج میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۶۷ نفر زند‌گی می‌کنند. از این جمله ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۹۰ تن آن مرد هستند و ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۷۷ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

طبق برآورد اداره ملی احصائیه و معلومات، نفوس افغانستان در سال جاری خورشیدی به ۳۲٫۹ میلیون نفر خواهد رسید.

براساس اطلاعات این اداره، حدود ۱۶٫۸ میلیون نفر یعنی ۵۱٫۰ درصد از جمعیت کشور را مردان و حدود ۱۶٫۱ میلیون نفر آن یعنی ۴۹٫۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

آمار اداره احصائیه و معلومات نشان می‌دهد که از جمله ۳۲٫۹ میلیون نفر نفوس کشور ۲۳٫۴ میلیون نفر یعنی ۷۱٫۰ درصد را جمعیت روستایی و ۸٫۰ میلیون نفر یعنی ۲۴٫۴ درصد را نفوس شهری تشکیل می‌دهد.

همچنین جمعیت کوچی‌ها ۱٫۵ میلیون نفر یعنی ۴٫۶ درصد جمعیت افغانستان برآورد شده‌است.

مطالب مرتبط