کرونایی در اروپا؛ رستوران‌ها و میکده‌های تعطیل می‌شوند

همزمان با گسترش چشمگیر شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، دولت فرانسه شامگاه چهارشنبه مقررات سخت‌گیرانه‌تری را برای مقابله با «موج دوم» بیماری به اجرا گذاشت.blankبه گزارش افق به نقل از یورو نیوز، براساس تقسیم‌بندی جدید دولت فرانسه بسیاری از شهرهای این کشور در وضعیت «ناپایداری سلامتی» قرار گرفته اند. در چنین مناطقی پوشاندن صورت با ماسک در همه معابر عمومی و در تمام ساعات شبانه روز اجباری است، ساعات فعالیت‌ بارها و رستوران‌ها کاهش یافته و نوشیدن الکل در مکان‌های عمومی ممنوع می‌شود. به علاوه امکان برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه به حداکثر ۱۰ نفر محدود شده است.

بسیاری از حقوقدانان، معیارهای دولتی و تعریف جدید از وضعیت پایداری سلامت را با توجه به پایان وضعیت اضطراری در این کشور، بی‌پایه عنوان کرده اند.

از سوی دیگر با دستور وزارت صحت، مارسی (جنوب شرق)‌ و گوادلوپ در دریای کارائیب در وضعیت خطرناک قرار دارند. تمام بارها و رستوران‌های این دو منطقه از شنبه آینده تعطیل خواهند شد.

بندر مارسی که دومین شهر بزرگ فرانسه به شمار می‌رود، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین کلان‌شهرهای این کشور است. مقام‌های محلی، از جمله شهردار مارسی و رئیس شهرستان پرووانس-آلپ-کوت-دَازور، با اعتراض شدید به این تصمیم دولت گفته اند که محدودیت‌های جدید بدون مشورت با آن‌ها اتخاذ شده و پیامدهای بسیار وخیمی برای اقتصاد محلی خواهد داشت..

مطالب مرتبط