عمران خان از خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان هشدار داد

عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان از خروج عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان هشدار داده‌است.blankاو در مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شده، گفته است که «کسانی که در روند صلح افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید در برابر تعیین جدول زمانی غیرواقع‌بینانه برای خروج نیروهای خارجی مقاومت کنند».

نخست وزیر پاکستان گفته‌است: «خروج شتاب‌زده بین المللی از افغانستان غیرعاقلانه است. ما همچنین باید در برابر مخربین منطقه ای که در صلح سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و بی‌ثباتی در افغانستان را برای اهداف ژئوپلتیک خود مفید می‌دانند، محافظت کنیم».

عمرخان با اشاره به روند صلح افغانستان گفته است همانطور که دولت افغانستان طالبان را به عنوان یک واقعیت سیاسی به رسمیت شناخته است، امید می‌رود که طالبان پیشرفتی را که افغانستان داشته است به رسمیت بشناسند.

او گفته که مذاکرات صلح به سختی انجام می‌شود، همه طرف نیاز به صبر و سازش دارد و می‌تواند پیشرفت کند و پرزحمت باشد.

عمران خان گفته‌است: «حتی ممکن است بن بست‌هایی وجود داشته باشد، زیرا افغان‌ها برای آینده خود با هم همکاری می‌کنند. در چنین مواقعی، بهتر است بخاطر بسپاریم که بن‌بست بی‌خون ریزی روی میز مذاکره بی‌نهایت از بن بست خونین در میدان جنگ بهتر است.»

او در عین حال خواستار کاهش خشونت نیز شده‌است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفته است که کشورش مانند امریکا نمی‌خواهد افغانستان دوباره به پناهگاه امن برای هراس‌افکنان تبدیل شود.

او افزوده‌است که «پاکستان همچنان هدف حملاتی است که توسط گروه‌های هراس افکن فعال در خارج از کشور مستقر در افغانستان انجام می‌شود».

عمران خان ابراز امیدواری کرده که دولت افغانستان تدابیری را برای کنترل مناطق غیر دولتی در خاک خود؛ از جاهایی که گروه‌های هراس افکن قادر به برنامه ریزی و حملات علیه مردم افغانستان، نیروهای ائتلاف بین المللی مستقر در افغانستان و سایر کشورهای منطقه، از جمله پاکستان هستند، اتخاذ کند.

مطالب مرتبط