مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۴۰ میلیون تن گذشت

شمار رسمی مبتلایان به کرونا در جهان از ۴۰ میلیون نفر فراتر رفت و شمار مرگ‌ومیرها نیز به بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر رسید.blank

هند، ایالات متحده، اروپا و امریکای جنوبی در صدر مبتلایان روزانه به کرونا قرار دارند.

فرانسه روز شنبه با ثبت بیش از ۳۲ هزار مورد قطعی کرونا در صدر کشورهای اروپایی قرار گرفته و بریتانیا، روسیه و ایتالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرانسه روز چهار روز پیش محدودیت عبور و مرور از ساعت ۹ شب تا شش صبح در پاریس و هشت شهر دیگر اعلام کرد و خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که ایتالیا نیز برای اعمال محدودیت‌ها آماده می‌شود.

ایتالیا روز شنبه ابتلای نزدیک به ۱۱ هزار نفر به کرونا را تایید کرد.

برخی کشورهای اروپایی مانند روسیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در بهار سال جاری با موج چشمگیر شیوع کرونا مواجه شدند؛ اما با اعمال محدودیت‌ها، مبتلایان روزانه به کرونا به شدت افت کرد. با این‌حال، از ابتدای پاییز موج دوم کرونا و با شدت بسیاری از کشورهای اروپایی را در نوردیده است.

روسیه که ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه را به زیر پنج هزار نفر کاهش داده و نسبت به ماه‌های قبل به نصف رسانده بود، اکنون روزانه حدود ۱۵ هزار مورد ابتلا را ثبت می‌کند

امریکا بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارد و تقریبا بیش از یک پنجم کل مبتلایان و قربانیان جهان از این کشور هستند. وضعیت شیوع کرونا در امریکا کماکان در سطح بالایی است؛ اما اخیرا هند از لحاظ شمار مبتلایان روزانه از امریکا پیشی گرفته است.

مطالب مرتبط