کابینه در مجلس؛ ۱۰ نامزدوزیر رای اعتماد گرفتند

مجلس نمایندگان امروز به  ۱۰ نامزدوزیر رای اعتماد داد. در این رای‌گیری، هر نامزدوزیر برای پیروزی به ۱۲۴ رای نیاز داشت.محمد حنیف اتمر با گرفتن ۱۹۷ رآی اعتماد از مجلس نمایند‌گان، رسما وزیر امور خارجه شد.

اتمر از ۲۴۶ رای اعضای مجلس نمایند‌گان، ۱۹۷ رای تأیید و ۲۴ رای رد به دست آورده است. ۹ رای ممتنع و ۱۶ رای باطل برای اتمر استفاده شده است.

عبدالهادی ارغندیوال با کسب ۲۰۵ رای تایید، ۳۲ رای رد و ۹ ممتنع، وزیر مالیه شد.

اسدالله خالد از ۲۴۶ رای اعضای مجلس نمایندگان، ۲۰۶ رای تأیید و ۱۷ رای رد به دست آورده است. ۱۵ رای باطل و هشت رای ممتنع برای اسدالله خالد استفاده شده است.

همچنین محمدمسعود اندرابی از ۲۴۶ رای، با ۲۱۴ رای تأیید و ۲۵ رای رد وزیر داخله شد. هفت رای ممتنع برای مسعود اندرابی استفاده شده است.

فضل‌احمد معنوی؛ نامزد وزیر وزارت مالیه از ۲۴۶ رای اعضای مجلس نمایند‌گان، ۲۲۰ رای تأیید و نُه رای رد به دست آورده است. ۱۰ رای باطل و هفت رای ممتنع برای فضل‌احمد معنوی استفاده شده است.

معصومه خاوری با ۱۵۴ رای تأیید و ۶۷ رای رد، برای تصدی کرسی وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی تایید شد.

به همین ترتیب، عباس بصیر با کسب ۱۹۷ رای تایید وزیر تحصیلات عالی شد.

۲۲ رای رد ، ۱۳ رای باطل و ۱۴ ممتنع نیز برای عباس بصیر استفاده شده است.

مجلس نمایندگان به بشیراحمد تینج به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی رای اعتماد داد.

تینج از مجموع ۲۴۶ رای، ۱۹۰ رای اعتماد به دست آورد.

نمایندگان مجلس به محمدقاسم حلیمی به عنوان وزیر حج و اوقاف رای اعتماد دادند.

حلیمی از ۲۴۶ رای اعضای مجلس نمایند‌گان، ۱۴۸ رای تأیید و ۴۱ رای رد به دست آورده است. ۲۳ رای باطل و ۲۴ ممتنع برای محمدقاسم حلیمی استفاده شده است.

سرانجام نثار احمد غوریانی؛ نامزد وزیر صنعت و تجارت با ۲۱۳ رای تایید رسما به سمت گماشته شد.

روند رای دهی به اعضای کابینه در مجلس نمایندگان ادامه دارد و قرار است نامزوزیران باقی‌مانده در روزهای آینده برنامه‌های شان را ارایه کنند.

مطالب مرتبط