تاکید وزارت تحصیلات عالی بر ادامه دروس غیر حضوری دانشگاه‌ها

وزارت تحصیلات عالی از نهادهای تحصیلی می‌خواهد که پس از رخصتی این نهادها از تاریخ هشتم قوس، دروس حمایتی و غیرحضوری شان را ادامه دهند.blank

عباس بصیر؛ وزیر تحصیلات عالی این اظهارات را امروز یکشنبه، ۲ قوس در یک نشست خبری مشترک با سرپرست وزارت معارف مطرح کرد. او گفت که نهادهای تحصیلی ملکف اند که در قسمت دروس غیر حضوری برای دانشجویان در ایام رخصتی اقدام کنند.

او گفت که تمام نهاد‌های تحصیلی دولتی و خصوصی به دلیل سردی هوا و نگرانی از گسترش موج دوم ویروس کرونا از ۸ ماه قوس الی ۱۵ ماه حوت ۱۳۹۹ رخصت می‌باشند.

آقای بصیر تاکید کرد که تمام نهاد‌های تحصیلی دولتی و خصوصی مکلف اند تا در قسمت تنظیم دروس غیرحضوری یا برنامه‌های حمایتی دروس تشدیدی کلیه برنامه‌های درسی روزانه و شبانه شان در تمام مقاطع تحصیلی اقدام کنند.

وی افزود که دانشجویان که درس‌های شان الی تاریخ ۸ قوس تکمیل می‌گردد امتحانات شان با درنظر داشت شرایط صحی از تاریخ ۱۵ حوت زمان بندی می‌گردد.

به گفته وزیر تحصیلات عالی، دانشجویانی که سمستر دوم درسی شان از تاریخ سوم عقرب آغاز شده، مکلف به تکمیل دروس شان بعد از ختم رخصتی با دروس حضوری تشدیدی می‌باشند.

در همین حال رنگینه حمیدی؛ سرپرست وزارت معارف گفت که شاگردان صنف اول الی ششم مکاتب دولتی از اول قوس و شاگردان صنف هفتم الی دوازدهم از ۱۵ ماه جاری رخصت می‌شوند.blank

به گفته او، مکاتب خصوصی متعهد شده‌اند تا صنوف شان را گرم نگهدارند و تمام شاگردان مکاتب خصوصی (از اول الی دوازدهم) از تاریخ ۱۵ قوس رخصت می‌شوند.

سرپرست وزارت معارف تصریح کرد که امتحانات مکاتب دولتی و خصوصی در اول سال تعلیمی ۱۴۰۰ اخذ می‌گردد و هیچ مکتب حق ندارد که امتحانات شان را در زمان رخصتی اخذ کند.

مطالب مرتبط