شورای امنیت ملی، روابط پنهانی با نمایندگان مجلس را تکذیب کرد

دفتر شورای امنیت ملی، خبر روابط پنهانی این شورا با شماری از اعضای مجلس نمایندگان را بی‌اساس خواند.blankدفتر شورای امنیت ملی، امروز (شنبه، ۸ قوس) در بیانیه‌ای نوشت که «اخیرا در رسانه‌های اجتماعی خبری دست به دست می‌گردد که گویا بعضی از اعضای محترم ولسی جرگه با دفتر شورای امنیت ملی ارتباطات پنهانی دارند و از این آدرس کمک مالی به‌دست می‌آورند».

دفتر شورای امنیت ملی با تکذیب این موضوع، گفته که نشر «چنین خبرهای بی‌اساس کار حلقات مغرض است که می‌خواهند میان قوه اجرائیه و مقننه تشنج ایجاد شده تا این دو قوه در وضعیت حساس کنونی در اتخاذ تصامیم لازم به مشکل مواجه گردد.»

این دفتر افزوده که به مجلس نمایندگان به عنوان عالی‌ترین ارگان تقنینی احترام دارد و تلاش می‌کند و تا هماهنگی‌ها میان حکومت و پارلمان افزایش یابد.

دیدار محب با سران شورای ملی
در همین حال، دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌‌ای جداگانه از دیدار حمدالله محب؛ مشاور شورای امنیت با میررحمان رحمانی و فضل‌هادی مسلمیار، روسای شورای ملی خبر داده‌است.

طبق اعلامیه در این دیدار روی وضعیت جاری کشور و افزایش هماهنگی‌ها میان حکومت و قوه مقننه بحث و تبادل‌ نظر صورت گرفته‌است.

به نقل از اعلامیه شورای امنیت ملی، روسای شورای ملی گفته‌اند که پارلمان به عنوان یک قوه در کنار حکومت قرار داشته و از آن حمایت می‌نماید.

این در حالی است که اظهارات اخیر امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری علیه برخی از نمایندگان مجلس، منجر به تنش میان مجلس و حکومت شده‌است.

صالح در نشست جنوا، اعضای مجلس نمایندگان را به فساد متهم کرد و خواهان لغو مصئونیت قضایی آنان شد.

این اتهام، خشم نمایندگان مجلس را برانگیخت و آنان روند رای‌دهی به اعضای کابینه را متوقف کردند و خواستار استعفای صالح شدند.

مطالب مرتبط