امریکا کشتی هواپیمابر را برای پوشش خروج نظامیانش از افغانستان، به خلیج فارس می‌فرستد

وزارت دفاع امریکا از تصمیم این کشور برای فرستادن و مستقر کردن کشتی هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» به خلیج فارس برای پوشش هوایی هنگام نظامیان امریکایی از افغانستان و عراق خبر داده است.blank

یک مقام دفاعی به شبکه «سی ان ان» گفته‌است که این کشتی هواپیمابر با یک گروه از نظامیان امریکایی به خلیج فارس بازگردانده می‌شود تا خروج نظامیان امریکایی را از عراق و افغانستان پوشش هوایی دهد.

او همزمان گفته‌است که این تصمیم قبل از انتشار خبر ترور دانشمند هسته‌ای ایران اتخاذ شده است؛ اما جا به جایی نیروهای امریکایی بدون توجه به این موضوع، یک پیام بازدارنده برای ایران است.

سی ان ان می‌گوید، بازگشت کشتی هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» به منطقه خلیج فارس قدرت نظامی امریکا را در این منطقه افزایش می‌دهد.

رسانه‌ها در ۲۲عقرب سال جاری اعلام کرده بودند که کشتی هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» و گروه نظامی همراهش از جمله کشتی موشک‌انداز یواس‌اس پرینستون، کشتی رالف جانسون و کشتی «یو اس اس پل جونز» با ترک خلیج فارس برای شرکت در یک مانور به اقیانوس هند می‌رود.

این در حالی است که قرار است شمار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان تا اخیر سال جاری میلادی به ۲۵۰۰ تن کاهش یابد و امریکا رسماً‌ این موضوع را اعلام کرده است؛ اما زمان دقیق کاهش این نظامیان مشخص نیست.

مطالب مرتبط