امریکا ۵ شرکت مرتبط با فروش محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پنج شرکت فعال در سه کشور چین، امارات عربی متحده و ویتنام را به اتهام کمک به فروش محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای بین‌المللی تحریم کرد.blank

به نقل از یورو نیوز،‌ وزارت خزانه‌داری امریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار شرکت مستقر در امارات متحده عربی و چین را به دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی شرکت «تریلیانس» از طریق ارائه خدمات کشتی‌رانی یا انجام مبادلات مالی از طرف این شرکت، مشمول تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

شرکت دونگای (Donghai) که در چین مستقر است، به دلیل انتقال هزاران تن از محصولات پتروشیمی ایران به چین طبق توافق تجاری با شرکت تریلیانس در این فهرست قرار دارد. همچنین شرکت چینی ساوت ایست (South East) نیز به اتهام استفاده از شبکه مالی خود برای انتقال پول به شرکت تریلیانس مشمول تحریم‌های آمریکا شده است.

دو شرکت تجاری اماراتی آلفا تک (Alpha Tech) و اف‌زد‌ای (FZE) نیز به دلیل ایفای نقش واسطه بین شرکت‌ تریلیانس و متقاضیان هزاران تن از محصولات پتروشیمی ایران وارد فهرست تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

همچنین یک شرکت انتقال گاز و مواد شیمیایی که در ویتنام مستقر است نیز به اتهام خرید محصولات پتروشیمی ایران از شرکت تریلیانس در این فهرست قرار گرفته است.

مطالب مرتبط