۳ میلیون کودک در افغانستان واکسین پولیو می‌شوند

وزارت صحت عامه می‌گوید که یک گروه فنی روی برنامه تطبیق واکسین پولیو بر سه میلیون کودک نیازمند در کشور با همکاری متخصصان بین‌المللی و همکاران تخنیکی این نهاد کار می‌کنند.blank

نورالله تره‌کی؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه به رادیو آزادی گفته‌است که این وزارت تلاش دارد در همکاری با وزارت حج و اوقاف، کمپاین‌های سیار را آغاز کند که طی آن سه میلیون کودک بازمانده از واکسین پولیو، واکسین می‌شوند.

معاون سخنگوی وزارت صحت عامه افزوده‌است که بنا بر محدودیت‌های فرهنگی و باورها ناپسند در جامعه بیشتر خانواده‌ها حاضر به واکسین پولیو نبودند که این وضعیت باعث به خطر افتادن کودکان شده‌است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، در سال ۲۰۲۰ میلادی دست کم ۵۶ واقعه مثبت پولیو یا فلج کودکان ثبت شده‌است. در حالیکه این آمار در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۹ مورد بود.

نورالله تره‌کی افزوده‌است که بیشتر واقعات مثبت پولیو در مناطق ناامن کشور ثبت شده و گروه طالبان نیز دو سال پیش مانع واکسین پولیو در مناطق تحت کنترل‌ حود شد.

با این حال،‌ میرجان راسخ؛ مسئول رسانه‌ای برنامه محو پولیو در وزارت صحت عامه گفته است، با آن‌که طالبان در مناطق تحت کنترل خود‌، به تطبیق واکسین پولیو در مسجدها و کلینیک‌ها اجازه می‌دهند، بازهم شمار خیلی کمی از کودکان در آن مناطق واکسین می‌شوند.

مطالب مرتبط