عمران خان در دیدار با خلیلی: مذاکرات صلح با حوصله‌مندی دنبال شود

محمد کریم خلیلی؛ رهبر حزب و حدت و رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان در جریان سفرش به پاکستان امروز سه‌شنبه، ۲۳ جدی با عمران خان؛ نخست‌وزیر آن کشور دیدار و گفتگو کرده‌است.blank

دفتر نخست‌وزیر پاکستان در بیانیه‌ای گفته‌است که در این دیدار درباره روند صلح افغانستان و روابط دو جانبه افغانستان – پاکستان گفتگو شده‌است.

در بیانیه آمده‌است: «در این دیدار، عمران خان تعهد پاکستان را مبنی بر تقویت هرچه بیشتر روابط دو جانبه از جمله گسترش روابط تجاری و اقتصادی و ارتباطات مردم با مردم، ابراز کرد.»

عمران خان همچنین بار دیگر با تأکید بر حمایت مداوم پاکستان از روند صلح افغانستان گفته‌است که روند مذاکرات بین‌الافغانی جاری در دوحه باید با حوصله‌مندی دنبال شود تا یک راه حل مناسب به این معضل پیدا شود.

کریم خلیلی روز گذشته به دعوت پاکستان عازم اسلام‌آباد شد. او امروز با شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

محمدکریم خلیلی در این دیدار از حمایت دوامدار پاکستان از افغانستان به‌ویژه در روند صلح و میزبانی میلیون‌ها پناهنده در سال‌های گذشته تشکری کرده است.

وزیر خارجه پاکستان بر حمایت دوامدار اسلام‌آباد از افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه تأکید کرده و افزوده است که پس از مردم افعانستان، پاکستان بیشتر از هر کشوری دیگر خواهان صلح در افغانستان است.

وی افزوده که اسلام‌آباد همیشه به راه حل سیاسی برای معضل افغانستان باور دارد. به گفته او، راه حل سیاسی تنها از طریق مذاکره ممکن است و طرف‌ها در افغانستان باید از فرصت تاریخی پیش‌آمده برای برقراری صلح پایدار استفاده کنند.

آقای قریشی همچنین درباره نقش خراب‌کاران داخلی و خارجی که به گفته او، خواستار صلح در افغانستان نیستند، هشدار داده است.

مطالب مرتبط