غنی: نیروهای امنیتی با تروریزم منطقه‌ای و بین‌المللی می‌جنگند

رییس ‌جمهور غنی‌ می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ضامن ثبات در کشور بوده و در خط اول نبرد با تروریزم منطقه‌ای و جهانی قرار دارند.blankارگ ریاست‌ جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که رییس‌ جمهوری این موضوع را پیش از ظهر امروز چهارشنبه، ۲۴ جدی در دیدار با اجیت دوول؛ مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند مطرح کرده‌است.

اعلامیه افزوده‌است: «در این دیدار، روی چگونگی همکاری‌ها در عرصه مبارزه علیه تروریزم و ساختن اجماع منطقه‌ای در حمایت از صلح، بحث صورت گرفت.»

رییس ‌جمهوری گفته‌است که هند و افغانستان از طریق تلاش‌های مشترک با ناتو و امریکا می‌توانند در امر مبارزه با تروریزم موفق شوند.

اجیت دوول؛ مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند نیز گفته‌است که کشورش خواهان‌ تداوم همکاری‌ها با افغانستان بوده و آماده است تا گفتگوها را روی منافع مشترک ادامه دهد.

پیش از این نماینده دایمی هند در سازمان ملل متحد گفته‌‌بود که کشورش ریاست کمیته‌های تحریم طالبان، مبارزه با تروریزم و تحریم لیبیا را به دست آورده‌است.

تی سی تیرومرتی؛ نماینده دایم هند در سازمان ملل متحد با نشر ویدیویی در صفحه توییترش گفته‌بود که هند ریاست سه کمیته مهم تحریم طالبان، مبارزه با تروریزم و تحریم لیبیا را در شورای امنیت سازمان ملل به دست آورده‌است.

نماینده دایم هند در سازمان ملل با اشاره به روند صلح افغانستان گفته‌بود که این روند و تروریزم نمی‌تواند باهم پیش برود.

همزمان، رسانه‌های هندی از تمایل این کشور به افزایش کمک‌های نظامی آن کشور به افغانستان در صورت کاهش نیروهای امریکایی خبر داده‌اند.

این مطلب در گفتگوهای اخیر حنیف اتمر با همتای هندی خود در چارچوب «دیالوگ دیپلماتیک» پیرامون صلح افغانستان، مطرح شده‌است.

هند دشمن دیرینه پاکستان است و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان را خطری برای امنیت ملی و نفوذ منطقه‌ای خود می‌داند.

مطالب مرتبط