امریکا پس از حدود ۷۰ سال، یک زن را اعدام کرد

مقامات امریکا اعلام کردند که حکم اعدام فدرال یک زن ۵۲ ساله که متهم به قتل یک زن باردار و ربودن کودکش بود، اجرا شده‌است. از ۷۰ سال به این سو هیچ زنی در امریکا اعدام نشده بود.blank

حکم اعدام لیزا مونتگومری ۵۲ ساله بامداد امروز چهارشنبه، ۱۳ جنوری با تزریق ماده کشنده به او در زندان فدرال ایندیانا اجرا شده‌است.

به این ترتیب لیزا مونتگومری به اولین زندانی زنی تبدیل شد که حکم اعدامش پس از حدود ۷ دهه در ایالات متحده اجرا می‌شود. آخرین بار در سال ۱۹۵۳ میلادی حکم اعدام فدرال برای یک زن محکوم به اعدام اجرا شده بود.

حکم مونتگومری پس از مدت‌ها کشمکش حقوقی بر سر تعویق اعدام به دلیل شرایط روحی او و تلاش‌های وکیلش برای توقف روند اعدام اجرا شد و درنهایت نیز دادگاه عالی امریکا رای نهایی در این باره را صادر کرد.

لیزا مونتگومری که به گفته وکیلش دوران کودکی وحشتناکی داشته و به دلیل سوء استفاده‌های جنسی مکرر «یک عمر شکنجه شده» و از بیماری‌های روحی رنج می‌برده، از سوی دادگاه به دلیل ارتکاب به قتل و آدم‌ربایی محکوم شده بود.

او شانزده سال پیش، زن بارداری به نام بابی جو استینت را که هشت ماهه باردار بود با طناب خفه کرد، نوزادش را با سزارین از رحمش خارج کرد و با خود برد.

مطالب مرتبط