رایزنی بریتانیا و دولت بایدن برای حفظ نظامیان امریکایی در افغانستان

یک عضو مجلس اعیان بریتانیا اعلام کرد که دیپلمات‌های بریتانیایی با دولت جو بایدن در حال رایزنی اند تا حضور نظامیان امریکایی در افغانستان ادامه یابد.blank

کمیته دفاعی و روابط بین‌الملل مجلس اعیان بریتانیا در گزارشی گفته‌است که این کشور باید نقش امریکا برای حفظ اهرم فشار دولت افغانستان در مذاکرات با طالبان را برای دولت جو بایدن روشن کند.

بر بنیاد گزارش این کمیته، ادامه حضور نظامیان امریکایی و ناتو برای حفظ قدرت نظامی و موضع دولت افغانستان در مذاکره با طالبان ضروری است.

جویس آنیلی؛ رییس این کمیته به «تلگراف» گفت که سفیر بریتانیا در واشنگتن با دولت منتخب امریکا درباره خروج نیروهای این کشور از افغانستان در ارتباط است؛ اما افزود که از جزیات این گفتگوها اطلاعی ندارد.

وی اضافه کرده که دولت بریتانیا باید با امریکایی‌ها در تماس باشد تا اطمینان حاصل شود که حمایت‌های امنیتی از دولت افغانستان ادامه خواهد یافت و تاکید کرد که مذاکرات صلح ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

به گفته این عضو مجلس بریتانیا، این کشور نمی‌خواهد موقعیت دولت افغانستان با خروج نیروهای بین‌المللی و اقدامات بریتانیا تحت تاثیر قرار بگیرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که قرار است نیروهای امریکایی در افغانستان تا سه روز دیگر طبق وعده ترامپ به ۲۵۰۰ تن کاهش یابد. هنوز موضع دولت بایدن که قرار است تا ۷ روز دیگر به کار آغاز کند، در خصوص حضور نظامیان امریکایی در افغانستان روشن نیست.

مطالب مرتبط