امریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که ۳ فرد ۱۶ نهاد مرتبط با ایران را به تازگی در فهرست تحریم‌ها اضافه کرده‌است.blank

بر بنیاد بیانیه این وزارت‌خانه که امروز چهارشنبه، ۱۳ جنوری منتشر شد، شرکت تولید نیروی برق آبادان، آستان قدس رضوی، موسسه دانش بنیان برکت، شرکت کمباین سازی ایران، شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، موسسه حسابرسی مفید راهبر، شرکت مسکن و عمران قدس رضوی، شرکت معادن قدس رضوی، شرکت کاشی سنتی قدس رضوی،شرکت کارگزاری بورس اوراق بهادار رضوی، سازمان اقتصادی رضوی، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی، شرکت توسعه نفت و گاز رضوی، شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی، شرکت شهاب و شرکت توسعه حفاری تدبیر از نهادهایی است که بالای شان محدودیت وضع شده‌است.

همچنین احمد مروی و محمد مخبر؛ شهروندان ایران و میرجیراش المحمداوی؛ شهروند عراق از افرادی اند که به خاطر ارتباط با دولت ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های امریکا علیه ایران در حالی شدت گرفته که روز گذشته وزیر خارجه امریکا ایران متهم کرد که با شبکه تروریستی القاعده همکاری می‌کند.

به گفته مایک پمپئو، ایران در حال حاضر پایگاه اصلی القاعده است. او با اشاره به کشته‌شدن فرد شماره دوم القاعده در تهران گفت که ایران سه دهه است که با القاعده ارتباط دارد و اکنون در حال بدل شدن به افغانستان دوم و حتا بدتر از آن برای القاعده است.

مطالب مرتبط