شورای امنیت ملی: کاهش نیروهای امریکایی تاثیری بر وضعیت جنگی ندارد

پس از اعلام کاهش نیروهای خارجی در افغانستان از سوی وزارت دفاع امریکا، دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان روی وضعیت جنگی در کشور اثر منفی نخواهد گذاشت.blank

رحمت‌الله اندر؛ سخنگوی شورای امنیت ملی، روز شنبه، ۲۷ جدی در یک پیام ویدیویی گفته‌است که هم‌اکنون ۹۶ درصد عملیات‌ها توسط نیروهای امنیتی افغان راه‌اندازی می‌شود و افزایش یا کاهش نیروهای امریکایی روی وضعیت جنگ در کشور، تأثیر منفی نمی‌گذارد.

این در حالی است که پیش‌تر امرالله صالح؛ معاون اول رییس جمهوری گفته‌بود که وضعیت افغانستان بستگی به آخرین هلیکوپتر نیروهای خارجی ندارد.

استقبال طالبان
در همین حال، گروه طالبان از کاهش نیروهای خارجی از افغانستان استقبال کرده و گفته‌است که خروج شمار زیادی از نیروهای امریکایی از افغانستان یک گام عملی در جهت توافق دوحه است.

محمد نعیم؛ سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در صفحه توییترش نوشته است که عملی شدن توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان به نفع هردو ملت است.

این در حالیست که وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که شمار نیروهای این کشور در افغانستان به ۲۵۰۰ تن کاهش یافته‌است.

کریستوفر میلر؛ سرپرست وزارت دفاع امریکا‌ روز جمعه، ۲۶ جدی گفت که براساس دستور دونالد ترامپ، طبق برنامه اعلام‌شده شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یافته‌است.

سرپرست وزارت دفاع امریکا گفته‌است که اداره تحت امر او در تلاش برنامه‌ریزی برای خروج کامل سربازان امریکایی در ماه می ۲۰۲۱ است؛ اما هرگونه خروج به گفته او، مبتنی بر شرایط است.

مطالب مرتبط