موافقت پنتاگون با اعزام ۲۵۰۰۰ نیرو برای مراسم تحلیف بایدن

وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، با استقرار ۲۵ هزار نیرو در واشنگتن دی.سی به منظور تضمین امنیت حین برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن موافقت کرده است.blankبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز جمعه وزارت دفاع امریکا آمده است: پنتاگون با اعزام ۲۵۰۰۰ نیرو برای حمایت از ماموریت مقام‌های امنیت فدرال در برگزاری این رویداد امنیت ملی ویژه و تدارکات امنیتی به رهبری سرویس مخفی امریکا موافق است.

هم‌زمان با شروع آماده‌سازی مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن در ایالات متحده، سربازان زیادی برای حفاظت از این مراسم به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند. پس از حمله به کنگره آمریکا بیم آن وجود دارد که امنیت این مراسم توسط هواداران ترامپ به چالش کشیده شود.

پیشتر یکی از تمرین‌های مراسم تحلیف بایدن به دلایل امنیتی به زمان دیگری موکول شد. نشریه پولیتیکو به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که جلسه تمرینی مذکور قرار بود یکشنبه برگزار شود اما به دلایل امنیتی به روز دوشنبه موکول شد.

برخی منابع اطلاعاتی در امریکا هم ضمن هشدار نسبت به تهدیدهای امنیتی تاکید کرده‌اند که ممکن است در آستانه مراسم تحلیف و حتی هم‌زمان با انجام این مراسم حملات مسلحانه‌ای در واشنگتن و کلیه ایالت‌های این کشور صورت گیرد.

مطالب مرتبط