رییسان هیأت‌های دولت و طالبان درباره آجندای مذاکرات گفتگو کردند

پس از توقف چند روزه گفتگوها میان هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان، دو طرف شامگاه امروز یکشنبه، ۲۸ جدی دیدار کرده‌اند.blank

نادر نادری؛ سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان در توییترش از انجام این دیدار و گفتگوی هیأت‌ها خبر داده‌است.

وی افزوده است که این نشست میان رییسان و تعدادی از اعضای هیأت‌های مذاکره‌کننده دو طرف برگزار شده و در آن بحث‌های بیشتر روی موضوع اجندا صورت گرفته‌است. او جزئیات بیشتری در این مورد نداده‌است.

پیش از این برخی منابع گزارش داده بودند که دو طرف علاقه‌ای به از سرگیری مذاکرات ندارند و در چند روز گذشته هیچ دیداری میان شان صورت نگرفته است. به گفته منابع، هم هیأت دولت و هم هیأت طالبان منتظر انجام مراسم تحلیف جو بایدن؛ رییس جمهوری جدید امریکا و روی کار آمدن دولت وی بودند؛ اما طالبان این موضوع را رد کردند.

از طرفی هم زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته با ملا برادر؛ رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و رییس هیأت مذاکره‌کننده آن گروه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه قطر نیز حضور داشته و درباره روند صلح گفتگو شده‌است.

مطالب مرتبط