نتیجه یک گزارش: خرابی ماشین و خطای خلبان، عامل سقوط جت امریکایی در غزنی

نیروهای هوایی امریکا می‌گویند که خرابی ماشین و خطای پیلوت باعث شده‌است تا طیاره جت این کشور در ماه جنوری سال گذشته میلادی در ولایت غزنی سقوط کند.blankنیروهای هوای امریکا گفته‌اند که سقوط یک طیاره جت در جنوری سال گذشته میلادی در ولایت غزنی باعث جان‌باختن دو سرنشین این طیاره شده‌است.

این جنگنده امریکایی در منطقه تحت کنترل طالبان سقوط کرد و در ابتدا طالبان مدعی شدند که این هواپیما توسط این گروه سرنگون شده؛ اما وزارت دفاع امریکا با رد این ادعا گفته‌بود که هواپیمای این کشور در افغانستان سقوط کرده و سرنگون‌شدن آن توسط طالبان را رد کرد.

نیروی هوایی امریکا در گزارش خود درباره این سانحه گفته‌است که یکی از موتورهای این هواپیما دچار نقص فنی بوده که پیلوت آن به اشتباه موتور سالم را خاموش کرده که این موضوع در نهایت باعث سقوط و مرگ این دو نظامی امریکایی شده‌است.

بر اساس گزارش نیروی هوایی امریکا عدم نتیجه‌گیری مجدد موتور مناسب از سوی خدمه و تصمیم آن‌ها برای تلاش برای بازگشت بدون نیرو به میدان هوایی قندهار – که در زمان حادثه ۲۶۵ مایل دورتر بود – به طور قابل ملاحظه‌ای در این اتفاق نقش داشته‌است.

در گزارش آمده‌است که ضبط صدای کابین پیلوت هواپیما هنگام شکستن تیغه فن، صدای مبهمی را ایجاد کرده؛ اما ضبط‌کننده‌های صوتی و دیجیتال پرواز خیلی زود متوقف شده و شرایط سقوط به طور کامل مشخص نشده‌است.

مطالب مرتبط