امریکا ۲۰ میلیون دالر برای تامین امنیت منطقه سبز عراق اختصاص داد

سفارت امریکا در بغداد امروز (شنبه،۴ دلو) از تخصیص نزدیک به ۲۰ میلیون دالر برای حمایت از دولت عراق در تامین امنیت منطقه سبز خبر داده است.blankسومریه نیوز به نقل از بیانه سفارت امریکا در بغداد گفته است که این حمایت واشنگتن شامل تامین بودجه ارسال تیمی از انجنیران برای انجام یک بررسی جامع از نقاط فعلی ورود به منطقه بین المللی و تدوین طرح هایی برای ورودی های جدید است.

طبق بیانیه سفارت، سرتیپ جان تایکرت؛ مسئول ارشد امور دفاع در سفارت ایالات متحده گزارش نهایی تیم ارزیابی را درباره این موضوع به حامد مهدی الزهیری؛ فرمانده تیپ ویژه مسئوول امنیت منطقه بین المللی ارائه داده است.

سفارت امریکا این اقدام را یک دستاورد مهم برای تایید پروژه همکاری با عراق عنوان کرده است که در حال حاضر برای تقویت امنیت این منطقه در بغداد و نیز تامین امنیت مقر دولت عراق در حال انجام است.

تعدادی از سفارتخانه‌های خارجی و دفاتر نهادهای بین المللی و ساختمان‌های مهم حکومت عراق در منطقه سبز بغداد واقع است.

نیروهای امریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در ایالت الانبار در غرب این کشور است.

این در حالیست که رسانه‌های عراقی گزارش داده‌اند که بامداد روز شنبه ۴ دلو، میدان هوایی بین المللی بغداد هدف سه راکت قرار گرفته که یکی از این سه راکت به منطقه حی الجهاد در نزدیکی این میدان هوایی اصابت کرده است.

شبکه العربیه گفته است این موشک‌ها به سمت پایگاه ویکتوریا که نظامیان امریکایی در آن حضور دارند، شلیک شده است.

هنوز مقام‌های عراقی در خصوص جزئیات این حملات راکتی ابراز نظر نکرده‌اند. اما شبکه العربیه گفته است این نخستین حمله راکتی به سمت نیروهای امریکایی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن محسوب می‌شود

مطالب مرتبط