اعتراضات در حمایت از ناوالنی در روسیه؛ ۸۰۰ معترض بازداشت شدند

در پی بازداشت آلکسی ناوالنی؛ منتقد ولادیمیر پوتین در روسیه، هواداران وی امروز شنبه، ۲۳ جنوری در مسکو و دیگر شهرهای این کشور دست به اعتراض زدند. پولیس در این اعتراضات حدود ۸۰۰ تن را بازداشت کرده‌است.blank

این اعتراضات در پی درخواست آقای ناوالنی طی یک پیام ویدیویی برای اعتراض به حکومت ولادیمیر پوتین شکل گرفت و گسترش یافت.

خبرگزاری رویترز ساعتی پس از آغاز گردهم‌آیی معترضان در ده‌ها شهر روسیه گزارش داد که حدود هزار نفر به دست پولیس دستگیر شده‌اند.

عکس‌ها و ویدئوهایی که از این رشته اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حکایت از سرکوب شدید به دست پولیس دارد.

هواداران آقای ناوالنی و مخالفان حکومت ولادیمیر پوتین روز شنبه در سرمای زیر صفر و با وجود اخطارهای مکرر پولیس روسیه به جاده‌ها ریختند و با اعلام نارضایتی از حکومت، خواستار آزادی آلکسی ناوالنی شدند.

این اعتراضات قرار بود در چندین شهر روسیه برگزار شود. تظاهرات در مسکو حوالی ظهر آغاز شد و طبق برنامه معترضان به سوی کاخ کرملین راهپیمایی خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی از بازداشت دست‌کم صد نفر تاکنون به دست پولیس خبر داده است. دیگر رسانه‌ها از دیگر شهرهای روسیه نیز از بازداشت بیش از ۷۰۰ تن دیگر خبر داده‌اند.

آلکسی ناوالنی، که به محض بازگشت به کشورش در روز یک‌شنبه هفته گذشته بازداشت شد از مردم روسیه خواسته که برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند. آقای ناوالنی جمعه شب در پیامی از زندان مسکو به هواداران خود پیام داد که حال روحی مناسبی دارد و «اگر اتفاق مشکوکی برایش افتاد»، همه بدانند که او اصلا قصد خودکشی نداشته است.

مطالب مرتبط