لری کینگ؛ مجری مطرح تلویزیونی در امریکا به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

لری کینگ؛ مجری سرشناس رادیو و تلویزیون امریکا یک ماه پس از بستری‌شدن به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. او طی ۶۰ سال کار حدود ۵۰ هزار مصاحبه با سیاست‌مداران و هنرمندان از جمله ارشدترین مقامات امریکایی و ستاره‌های سینما انجام داده بود.blank

آقای کینگ حدود یک ماه پیش به دلیل ابتلا به کرونا در شفاخانه‌ای در لس‌آنجلس بستری شده بود و امروز شنبه، ۲۳ جنوری در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از فرزند لری کینگ درگذشت این مجری باسابقه را تایید کرده است.

لری کینگ در سال ۱۹۸۷ به دلیل حمله قلبی راهی شفاخانه شد و از این رو دو کتاب با موضوع زندگی با بیماری قلبی نوشت. او در سال ۲۰۱۷ به سرطان ریه مبتلا شد اما داکتران توانستند توده بدخیم را در یک عمل جراحی از بدن او خارج کنند.

با وجود این، بیماری‌های زمینه‌ای در پرونده صحی او باعث شد تا نتواند از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بهبود یابد.

آقای کینگ به مدت ۲۵ سال از ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰، مجری ثابت برنامه‌ای شبانه به نام «لری کینگ زنده» در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بود.

از برجسته‌ترین موارد کارنامه حرفه‌ای او می‌توان به مناظره‌ها و مصاحبه‌هایش با مقامات بلندپایه و سیاستمداران تراز اول و همچنین چهره‌های سرشناس دنیای هنر اشاره کرد.

از دالایی لاما گرفته تا الیزابت تیلور، میخاییل گورباچف، باراک اوباما، بیل گیتس و لیدی گاگا همگی به عنوان مهمان در برنامه او حاضر شدند.

لری کینگ در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود تقریبا ۵۰ هزار مصاحبه رادیویی و تلویزیونی انجام داد.

مطالب مرتبط