اعتراضات در روسیه؛ مسکو واشنگتن را به دخالت متهم کرد

در پی اعتراضات گسترده برای آزادی الکسی ناوالنی در چندین شهر روسیه، کاخ کرملین سفارت امریکا در مسکو را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد. این سفارت پیشتر از اعتراضات اعلام حمایت کرده بود.blank

الکسی ناوالنی؛ منتقد رییس جمهوری روسیه هفته گذشته پس از برگشت از آلمان در مسکو بازداشت شد و روز گذشته ده‌ها هزار نفر برای آزادی وی دست به تظاهرات زدند.

پیشتر سفارت امریکا با اعلام هشدار به شهروندان امریکایی ساکن روسیه، از آن‌ها خواسته بود از مکان‌هایی که تظاهرات در آن‌ها جریان دارد، دور بمانند و از سرکوب معترضان از سوی پولیس نیز انتقاد کرده بود.

دیمیتری پسکوف؛ سخنگوی رییس جمهور روسیه، با نامناسب خواندن این پیام، سفارت امریکا را به نقض قوانین روسیه و حمایت از «اعتراضات غیر مجاز» متهم کرد.

روز یکشنبه، امریکا نیز در واکنش، این اتهامات را رد کرد و ارسال توصیه‌های ایمنی را وظیفه معمول سفارتخانه‌های امریکا و بسیاری از کشورها دانست.

تظاهرات طرفداران آلکسی ناوالنی، روز شنبه در صد شهر روسیه برگزار شد که به دستگیری ۳۵۰۰ نفر انجامید. شواهدی مبنی بر این‌که ایالات متحده در حمایت از این تظاهرات‌ها نقشی داشته در دست نیست.

مطالب مرتبط