ارگ ادعای مصرف ۱۸ نوع گوشت را رد کرد

اداره عملیاتی ریاست‌ جمهوری می‌گوید که موضوع مصرف ۱۸ نوع گوشت در ارگ واقعیت ندارد.blankصداقت‌الله صادق؛ معاون مالی و اداری اداره عملیاتی ریاست ‌جمهوری، امروز چهارشنبه، ۸ دلو در یک نشست خبری گفت که تمام کارمندان اداره امور، شامل کارمندان ریاست دفتر و واحدهای جانبی آن تنها از سه نوع گوشت مصرف می‌کنند.

معاون مالی و اداری ریاست ‌جمهوری افزود که تمام واحدهای مربوط به ارگ یک روز در میان از گوشت‌های مرغ، گوساله و گوسفند استفاده می‌کنند.

به گفته او، تفتیش در این زمینه جدی است و قرارداد گوشت‌ها در دیتابیس تدارکات ملی موجود است.

آقای صادق همچنین گفت که ۱۸ نوع گوشتی که مطرح شده برای کارمندان واحدهای ریاست ‌جمهوری نه؛ بلکه برای مهمانان خارجی است.

معاون مالی و اداری ریاست‌ جمهوری افزود که نظر به پروتکل قبول‌شده جهانی در ریاست جمهوری برای مهمانان خارجی یک منوی خاص وجود دارد که بر اساس آن به مهمانان و مقامات خارجی غذا داده می‌شود.

آقای صادق گفت که قرارداد این نوع گوشت‌ها برای مهمانان خارجی به طور جداگانه انجام می‌شود.

این در حالی است که یک عضو مجلس نمایندگان اخیرا اسنادی را نشر کرده که بر اساس آن ۱۸ نوع گوشت در قرارداد خرید واحدهای ریاست جمهوری وجود دارد.

خان‌آقا رضایی؛ نماینده کابل در مجلس نمایندگان روز گذشته در صفحه توییترش، اسنادی را نشر کرده که نشان می‌دهد پیشنهاد خرید ۱۸ نوع گوشت به ارزش حداقل ۶۳ میلیون و ۹۴۰ هزار افغانی معادل ۵۰۰ هزار دالر برای ریاست اداره امور ریاست ‌جمهوری در تاریخ ۲۹ قوس سال جاری برای تایید به اداره تدارکات ملی فرستاده شده‌است.

مصرف صدها هزار دالر برای تأمین گوشت و سبزیجات نهادهای زیرمجموعه ریاست جمهوری در روزهای اخیر به انتقادهای گسترده درباره ویژه‌خواری نهادهای عالیرتبه دولتی دامن زده‌است.

مطالب مرتبط