ارگ اظهارات رییس مجلس درباره گنجینه باختر را مایه تاسف خواند

ارگ ریاست جمهوری به اظهارات میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان و دیگر اعضای این مجلس درباره مصوون نبودن گنجینه طلایی باختر در افغانستان واکنش نشان داد و آن را مایه تاسف خواند.blank

رییس و شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس با اشاره به گزارش‌های اخیر درباره انتقال غیر قانونی پول و طلا از طریق میدان هوایی کابل به خارج از کشور، نسبت به سرنوشت گنجینه طلایی باختر ابراز نگرانی کردند. رییس مجلس نمایندگان در این نشست گفت که نیاز است گنجینه طلایی باختر هرچه زودتر به یک کشور معتبر دیگر به عنوان امانت سپرده شود؛ زیرا به گفته او، بانک مرکزی فاقد اعتبار است و نمی‌تواند از این گنجینه محافظت کند.

ارگ ریاست جمهوری عصر امروز چهارشنبه، ۸ دلو در خبرنامه‌ای از اظهارات آقای رحمانی اعضای این مجلس ابراز تأسف کرده و آن را «غیرمسوولانه» خوانده است.

در خبرنامه آمده که پیشنهاد انتقال و سپردن سرمایه ملی به یک کشور دیگر غیرمسوولانه و خلاف منافع ملی است.

ریاست جمهوری از رییس و اعضای مجلس نمایندگان خواسته که در ارتباط به مسایل ملی مسوولانه ابراز نظر کنند و ذهنیت مردم را منحرف نسازند.
رییس مجلس نمایندگان در اظهارات امروزش با اشاره به گزارش دفتر بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) درباره قاچاق پول از ترمینال‌های ویژه میدان هوایی کابل گفت: «اگر چنین فساد گسترده ادامه پیدا کند، مطمین باشید که گنجینه طلایی باختر در امان نخواهد بود.»

مطالب مرتبط