اسرائیل جنوب سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد

رسانه‌های سوریه از حمله راکتی اسرائیل به اهدافی در جنوب آن کشور خبر دادند.blankگزارشی از تلفات ناشی از این حمله که حوالی ساعت ۱۱ شب چهارشنبه (۱۵ دلو) به وقت محلی روی داده، منتشر نشده است. اما یک مقام نظامی سوریه به روزنامه عرب‌نیوز چاپ ریاض گفته این حمله تنها خسارات مادی وارد کرده و نیروهای سوریه نیز با پدافند هوایی به ان پاسخ داده‌اند.

به گزارش یورونیوز، این مقام نظامی که نام او فاش نشده، مکان دقیق برخورد موشک‌ها را ذکر نکرد، اما گفت که حملات چهارشنبه شب اسرائیل در منطقه‌ای از قنیطره در بلندی‌های جولان تحت کنترل سوریه روی داده است.

ساکنان دمشق، پایتخت سوریه نیز گفته‌اند که صدای انفجارها را شنیده‌اند اما رسانه دولتی سوریه گفت که صداهای انفجار در دمشق، مربوط به شلیک سامانه پدافند هوایی سوریه بوده که در واکنش به شلیک موشک‌های ورودی از جنوب فعال شده است.

هیچ یک از رسانه‌های دولتی نیز هدف دقیق موشک‌های اسرائیلی را اعلام نکرده‌اند.

با این حال دفتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد که ارتش اسرائیل در این حملات یک موضع نظامی محل استقرار نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان متحد ایران واقع در ولایت قنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داده است. به گفته این سازمان مردم‌نهاد، حمله اسرائیل منجر به انفجارهای شدیدی شده است.

مطالب مرتبط