اعضای کابینه سوگند یاد کردند

مراسم تحلیف وزیران جدید کابینه که از سوی مجلس نمایندگان رای اعتماد بدست آوردند، در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم اشرف غنی خطاب به وزرای جدید گفته است که «خواست من از شما تطبیق قانون اساسی است».blankطبق اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، این مراسم امروز (پنج شنبه، ۱۶ دلو) با حضور اشرف غنی و مقام‌های بلندپایه حکومتی برگزار شده است.

رییس جمهور غنی ضمن تبریکی به وزیران، از مجلس بخاطر دادن رای اعتماد به اعضای کابینه تشکر کرده است.

او خطالب به وزیران جدید گفته است: «مردم انتظار دارند که به بازوی توانا، فکر منسجم و دست پاک شما، نظام جمهوری اسلامی افغانستان مستحکم می شود».

اشرف غنی با تاکید بر تطبیق قانون اساسی کشور، به اعضای کابینه گفته است که «خواست من از شما تطبیق قانون اساسی است، زیرا قانون اساسی وثیقه ملی می باشد و به هر اندازۀ که آنرا عملی سازیم، به همان اندازه اعتماد مردم زیاد و مشروعیت نظام به سطح منطقوی و بین المللی بلند میرود».

گفتنی‌است که از کل نامزدوزیران و نامزد رییسانی که برای اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شده بودند، تنها چهار نامزد وزیر و سرپرست بانک مرکزی رد شده‌اند.

از میان نامزد وزیرانی که رای اعتماد گرفته بودند، عبدالهادی ارغندوال و احمد جواد عثمانی؛ وزیران پیشین مالیه و صحت عامه از سوی اشرف غنی عزل شدند.

مطالب مرتبط