پایان بررسی‌های هیأت اعزامی رویداد بهسود میدان وردک

مقام‌های محلی میدان وردک می‌گویند که بررسی‌های هیأت حکومت برای رویداد ولسوالی حصه اول بهسود میدان وردک پایان یافته است.

blank

عبدالرحمان طارق؛ والی میدان وردک گفت که از جزئیات تحقیقات هیأت اعزامی از مرکز کشور اطلاعی ندارد و این هیأت گزارش کاری‌اش را به رهبری حکومت در میان خواهد گذاشت.

او افزود:« در جریان کار ما نبودیم، این یک هیأت فوق‌العاده تعیین شده بود تا با مردم ببیند. این قدر خبر دارم که با مردم دیده بود و جزئیات‌اش را با مرکز و رهبری دولت شریک ساخته است. حال ببینیم که چه می‌شود.»

در این میان، مهدی راسخ؛ نماینده میدان وردک در مجلس نمایندگان گفته است که هیأت اعزامی حکومت بررسی‌‎هایش را تکمیل کرده است و پس از شنیدن خواست‌های مردم حصه اول بهسود، عازم کابل شده است.

از روز جمعه گذشته تاکنون وضعیت ولسوالی حصه اول بهسود میدان وردک پر تنش است. باشندگان محل مدعی‌اند که نیروهای دولتی بالای افراد غیرنظامی شلیک کرده‌اند که در نتیجه آن ۹ غیرنظامی کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

اما وزارت داخله گفته است که افراد مسلح غیرمسئول وابسته به عبدالغنی علی‌پور؛ در یک تجمع در حصه اول بهسود تعدادی از سربازان را زخمی کردند.

تاکنون چگونگی دقیق این رویداد و عاملان اصلی آن مشخص نشده است.

ساکنان ولسوالی حصه اول بهسود میدان وردک، هشدار می‌دهند که اگر به خواسته‌های‌شان مبنی بر تأمین عدالت رسیدگی شوند، دست به اعتراضات مدنی گسترده خواهند زد.

در نشست عمومی مجلس نمایندگان نیز شماری از نمایندگان از حکومت خواسته‌اند که در کنار بررسی رویداد بهسود به خانواده‌های قربانیان این رویداد غرامت پرداخت کند.

 

مطالب مرتبط