صالح از دستگیری یکی دیگر از عوامل حمله دانشگاه کابل خبر داد

امرالله صالح؛ معاون اول رییس‌ جمهوری می‌گوید که یک فرد تحت تعقیب دیگر در پیوند به حمله در دانشگاه کابل از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.blankمعاون اول رییس جمهوری، امروز شنبه، ۱۸ دلو در صفحه فیسبوک‌اش نوشته است که شخصی به نام محمد عمر که برای انجام طلاق همسر خود مراجعه کرده‌بود، در ناحیه شانزدهم شهر کابل از سوی ریاست امنیت ملی کابل گرفتار شده‌است.

آقای صالح افزوده‌است: «چنانچه مردم مطلع هستند، افرادی که قبلاً دستگیر شده‌بودند، محکوم به اعدام هستند و ان‌شاءالله روزی شاهد به دار آویختن آن‌ها خواهیم بود.»

مهاجمان مسلح به تاریخ ۱۲ عقرب سال جاری بر مرکز ملی آموزش‌های حقوقی در دانشگاه کابل حمله کردند که در نتیجه آن ۲۲ تن کشته شده و بیش از ۲۲ نفر دیگر هم زخم برداشتند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفت.

پیش از این هم معاون اول رییس جمهوری از گرفتاری «طراح اصلی» حمله بر دانشگاه کابل خبر داده‌ و گفته بود: «به این افراد گفته شده‌بود که کاری شود تا حکومت زیر فشار قرار گیرد، بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. این کارها با انجام عملیات بر اهداف نظامی امکان‌پذیر نبود.»

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفته‌است که سطح جرایم در سطح شهر کابل پایین آمده؛ اما مجرمان روش پیچیده‌ای را به کار می‌گیرند.

اقای صالح افزوده‌است اکنون نیز حد اوسط چهار عراده موتر از شهر کابل در روز دزدی می‌شود.

او از مردم خواسته تا به وسایل نقلیه‌شان وسیله جی پی اس نصب کنند تا پولیس بتواند در زودترین فرصت موترهای ربوده‌شده آنان را موقعیت‌یابی کنند.

مطالب مرتبط