بازداشت ۵۰۰ روزه دختری ۹ ساله در زندان مهاجران امریکا

در حالیکه قانون بازداشت مهاجران زیر سن را حداکثر به ۲۰ روز محدودکرده، اما یک مادر و دختر اهل السالوادور بیش از۵۰۰ روز را در بازداشتگاه مهاجران در ایالات متحده گذرانده‌اند.blank blank

ای دختر ۹ ساله ناچار شده است طی‌ نامه‌ای به قانون‌گذاران، از مقامات درخواست آزادی او و مادرش را نگهداری خانواده‌های مهاجر امریکا را بدهد.

(هر دو نام «لوئیزا»و «آریانا» در این گزارش نام‌های واقعی نیستند. آنها خواسته‌اند تا ناشناس بمانند چون می‌ترسیدند از آمریکا اخراج شوند.

تا شش فبروری او ۵۳۵ روز را در کنار مادرش در بازداشت دولت ایالات متحده بود، چون پس از درخواست پناهندگی ناموفق سعی کردند از آمریکا اخراج نشوند.

بنا به گزارش سازمان‌های کمک‌های قانونی به سه مرکز نگهداری خانواده‌های مهاجر در امریکا، لوئیزا، اهل السالوادور، کودک مهاجری است که طولانی‌ترین زمان نگهداری را در سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا (آیس) دارد.

در تمام این مدت او در مرکز نگهداری خانواده‌های مهاجر تگزاس جنوبی واقع در دیلی تگزاس نگهداری شده است.

او تلفنی گفته است: «همهٔ دوستان من از اینجا رفته‌اند. من و یک دوست دیگر تنها بچه‌هایی هستیم که مانده‌ایم»

بنا بر قوانین موجود امریکا و مصوبهٔ سال ۱۹۹۷ دیوان‌عالی امریکا موسوم به فلورس، کودکان مهاجر حداکثر پس از ۲۰ روز نگهداری در مراکز نگهداری سازمان مهاجرت و گمرک امریکا باید آزاد شوند.

هر چند لوئیزا و چهار کودک بین ۳ تا ۱۶ سال دیگر همراه با مادران خود بیش از ۵۰۰ روز است که در این مرکز نگه داشته شده‌اند.

وئیزا می‌توانست مرکز نگهداری را ترک کند و نزد یکی از بستگان خود در امریکا زندگی کند اما مادر و فرزند تصمیم گرفتند در طول مبارزات دادگاهی در برابر تلاش دولت برای اخراج آنها از امریکا در کنار هم بمانند.

آریانا می‌گوید:«هیچ‌کس جای مادر را نمی‌گیرد. نمی‌توانم دخترم را به آنها بسپارم (به بستگانی که در آمریکا دارند). دخترم هنوز خیلی کوچک است. او به من احتیاج دارد و باید مراقبش باشم. چطور می‌توانم او را ترک کنم؟»
وکلای مهاجرت می‌گویند سازمان مهاجرت و گمرک امریکا به جای اینکه خانواده‌های اسیر در مراکز نگهداری مهاجران که در خطر اخراج از کشور قرار دارند را در موقعیتی قرار دهد که ناچار به جدایی از فرزندان شوند، باید آنها را آزاد کند.

در جریان رقابت انتخاباتی اخیر، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا علیه بازداشت خانوادهٔ مهاجران صحبت کرد و در ماه جون خواست که بچه‌های مهاجر و خانوادهٔ آنها فورا آزاد شوند.

مطالب مرتبط