بیش از ۳۰ میلیون افغانی، مصرف کریدت اداره ارگان‌های محلی در یک‌سال

اداره ارگان‌های محلی در مورد مصارف کریدت‌کارت این اداره توضیح داده و گفته‌است که این مصارف سالانه به بیش از ۳۰ میلیون افغانی می‌رسد و نه ۹۰ میلیون.blankاین اداره امروز (چهارشنبه، ۲۹ دلو) در اعلامیه‌ای گفته‌است که «یک خبر بی‌اساس در رسانه‌های اجتماعی در گردش است که گویا اداره مستقل ارگان‌های محلی، تنها در بخش کریدت کارت‌ها، مبلغ ۹۰ میلیون افغانی مصرف دارد.»

اداره ارگان‌های محلی این خبر را به شدت رد کرده و گفته‌است که هزینه کلی کریدت کارت این اداره، سالانه مبلغ ۳۰،۲۸۲،۰۰۰ افغانی است.

اداره ارگان‌های محلی به شمول مقامات اول ۳۴ ولایت، رؤسا و اعضای شوراهای ولایتی و ۳۸۸ ولسوال، در مجموع، بیش‌تر از یک‌هزار و ۱۰۰ مقام عالی‌رتبه در تشکیلات خود دارد که براساس حکم ریاست جمهوری، برای هر مقام حکومتی، مبلغی کریدت کارت مشخص شده‌است.

این اداره گفته‌است که با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی کشور، تمام ادارات محلی افغانستان شب و روز در تماس دایمی با شهروندان می‌باشند و در چنین اوضاعی، مصرف اوسط کریدت کارت‌های مقامات یادشده، برای یک‌ماه ۳۰۰۰ افغانی است که میانگین روزانه آن کمتر از ۱۰۰ افغانی می‌شود.

اداره ارگان‌های محلی در پایان گفته‌است که «مسئولان سیاسی کشور، به‌جای این‌که در جستجوی منافع کوچک و شخصی باشند، بهتر است بر منافع علیای کشور تمزکز نمایند».

مطالب مرتبط